Verbinding
Videocommunicatie heeft altijd een goede internetverbinding nodig. Voor een FaceTalk gesprek van goede kwaliteit wilt u werken met minimaal een upload en download snelheid van 0,5 Mbps.
Het verdient ook de voorkeur met een bekabelde internetverbinding te werken in plaats van met een draadloze. Niet alle Wifi routers geven de streaming media zonder haperingen door.
Wanneer u op een bedrijfsnetwerk en achter een firewall werkt dan kan dit de video, microfoon en camera blokkeren. Neem contact op met uw beheerder zodat zij aanpassingen kunnen doen in de firewall. De beheerder dient contact op te nemen met FaceTalk voor de informatie over de firewall.
Tip:
U kunt van tevoren een test doen binnen FaceTalk. Log in uw FaceTalk omgeving en ga in het ‘menu’ naar ‘support’. Hier ziet u een testkamer waar u uw verbinding, microfoon en camera kunt testen.
Microfoon en camera
Heeft u bij de eerste keer dat u FaceTalk gebruikte, via de browser Chrome/Firefox/Microsoft Edge, FaceTalk toegang gegeven tot de microfoon en camera? U kunt dit controleren door naar de instellingen van uw browser te gaan. Bij ‘privacy en veiligheid’ ziet u ‘site instellingen’, dit kan afhankelijk van de gekozen browser er anders uitzien. Hier kunt u bij Camera en Microfoon controleren of er toegang is gegeven.
Het komt voor dat u gebruikt maakt van een externe camera of microfoon en dat deze niet wordt herkend. Nadat u op start videogesprek heeft geklikt opent er een extra venster. U vindt rechtsboven in het tandwieltje om uw instellingen aan te passen voor Audio/Video. Merkt u tijdens het videogesprek dat er iets niet klopt met uw instellingen dan kunt u rechtsboven in ook op het tandwieltje klikken.
Gebruikt u ook een andere applicatie om mee te videobellen zoals Zoom of Microsoft Teams? Het is mogelijk dat de vorige videoapplicatie de webcam heeft gekaapt. Sluit deze applicatie helemaal af en start voor de zekerheid uw apparaat opnieuw.
Wanneer u op een bedrijfsnetwerk en achter een firewall werkt dan kan dit de video, microfoon en camera blokkeren. Neem contact op met uw beheerder zodat zij aanpassingen kunnen doen in de firewall. De beheerder dient contact op te nemen met FaceTalk voor de informatie over de firewall.
U kunt van tevoren een test doen binnen FaceTalk. Log in uw FaceTalk omgeving en ga in het ‘menu’ naar ‘support’. Hier ziet u een testkamer waar u uw verbinding, microfoon en camera kunt testen.