27 jun FaceTalk release juli 2016

De FaceTalk applicatie heeft afgelopen maand een aantal updates ondergaan. Deze optimalisaties vergroten het gebruiksgemak van FaceTalk videoconsultatie. Wij bieden functionaliteiten die essentieel zijn voor een succesvolle en veilige roll-out binnen uw zorginstelling. We hebben ze voor u op een rij gezet.


FT kopje verbetered gebruiksgemakVerbetering van het gebruiksgemak
Het design van FaceTalk is aangepast zodat de weergave ook schaalbaar is voor tablet en smartphone. De online wachtkamer voor de patiënt is eenvoudiger weergegeven met een overzichtelijk design. Ook het inplannen van herhaalafspraken is nu eenvoudig, ook voor videosessies met meerdere deelnemers. Extra personen zoals mantelzorgers, specialisten of collega’s voor een MDO, kan u nu ook tijdens een videogesprek uitnodigen. Voor maximaal gebruiksgemak gebruikt u de FaceTalk app met een door iOS ondersteund apparaat. Deze app is gratis verkrijgbaar in de iOS Appstore.

kopje instellen per afdeli of poliFaceTalk instellen per afdeling of poli
Het kan voor een ziekenhuis en elke andere grote zorginstelling efficiënt zijn om een account in te richten per afdeling of poli. De FaceTalk omgeving, zoals het prikbord en uitnodigingsmails kunnen in de eigen huisstijl van de afdeling of poli weergegeven worden. Uw consult is dan herkenbaar voor de patiënt. Gegevens zijn per afdeling of poli beschermd. Het adresboek is bijvoorbeeld alleen zichtbaar voor die specifieke afdeling, evenals de gebruikersrapportage. Er is rekening mee gehouden dat artsen en assistenten voor meerdere afdelingen kunnen werken.

FaceTalk kopje beheerdersrolVolwaardige beheerdersrol
De beheerdersrol voor FaceTalk is nu zo ontwikkeld dat een beheerder optimale support kan leveren binnen zijn organisatie. Hij kan afdelingen en gebruikersaccounts beheren. Alle functionaliteiten zijn in de beheerdersrol beschikbaar, bijvoorbeeld videoconsulten inplannen en starten, smsjes verzenden, prikbord bewerken, gebruikersgegevens bewerken etc. Verder heeft de beheerder toegang tot gebruikersstatistieken per afdeling, en toegang tot het online ticketing en supportsysteem en kan de FaceTalk helpdesk sneller support bieden.

Roll-out en wet bescherming persoonsgegevens
Afbeelding kop wet besch persoonsgegevensFaceTalk kent verschillende “Roll-out” scenario’s die de zorginstelling in de gelegenheid stelt FaceTalk in te passen in haar IT-omgeving en te voldoen aan de eisen van de Wet bescherming persoonsgegevens. Enkele voorbeelden:

1 | toestemmingsformulier voor de patiënt voorafgaand aan het eerste videoconsult. In het formulier is de periode gekaderd waarin NAW-gegevens bewaard en gewist worden,
2 | mogelijkheid om de patiëntendatabase geheel “on premise” in te richten en FaceTalk geanonimiseerd te laten functioneren
3 | planning via de planningsmodule van het lokale EPD door middel van ICT-koppelingen
4 | e-mailverkeer via de e-mailserver van de zorginstelling laten verlopen
5 | mogelijkheid om bepaalde functionaliteiten te deactiveren zoals de sms-functie en notitievelden.

Wij zijn erg enthousiast over de nieuwe mogelijkheden die deze release u biedt. Twijfel niet om contact met ons op te nemen voor meer informatie of voor een demonstratie en gesprek over de mogelijkheden.